Uvod

Ovaj sajt je otvoren da bi se javnosti dokazale mnogobrojne deformacije i vrlo zorna nezakonja u cjelokupnoj oblasti vazduhoplovstva. Bosna i Hercegovina ima iste i bolje stručnjake u ovoj oblasti kao što ih imaju i sve druge države regiona, Evrope i svijeta. No, pored toga i posle dvadeset godina nemamo vlastitu kontrolu vazdušnog prostora iako imamo, potpuno nepotrebno, čak dvije državne institucije čija je djelatnost ova problematika. Potrošeno je preko sto miliona u nabavku potpuno pogrešne tehničke opreme i totalno nakaradne obuku uglavnom familijarnog kadra.

Osnovna dokumenta koja reguliraju ovu oblast su Ustav Bosne i Hercegovine i to član III, stav 1. pod j. i Čikaška konvencija posebno prva dva člana. Ova dokumenta nisu ispoštovana a sa druge strane egzistiraju privatni neustavni i nezakoniti ugovori sa susjednim državama koji kontrolišu vazdušni prostor Bosne i Hercegovine.

Pored ne poštivanja Ustava BiH i drastično narušavanja suvereniteta i teritorijalnog integriteta države posebno indikativna je potrošnja sredstava dobivenih od preleta kroz naš vazdušni prostor – en rute takse. Radi se o primarnim budžetskim prihodima i ostaje nepoznanica kako i gdje se troše ta sredstva koja su do sada dostigla vrijednost preko jedne milijarde. Najviše državne institucije su do sada donosili četiri različite i kontradiktorne odluke o raspoređivanju ovih sredstava. Te odluke su na svojevrstan način pokazatelji pranja novca jer se izbjegava jedinstveni trezorski račun i time podriva ekonomski sistem države. Žalosno je da su se tim novcem opremili, skupocjenom vazduhoplovnom opremom, susjedne države i dopunjavali svoje državne trezore. Primanja u našim spomenutim državnim vazduhoplovnim institucijama su vasionski enormna i daleko su najveća u cijeloj državi. Zaposlenik na marginalnom radnom mjestu prima skoru duplo veću platu od one najveće u prosvjeti. Sa druge strane imamo totalno neznanje i nestručnost u radu vazduhoplovnih institucija. Kakvo je stanje kontrole našeg vazdušnog prostora može se sagledati iz priložene skice. Vidljivo je da na jednoj trećini teritorije uopšte nemamo nikakvu vlastitu kontrolu vazdušnog prostora a na dvije trećine kontrola je, navodno, do deset hiljada metara. Dolazi do nevjerovatno neznalačkog i sramnog fenomena jer zapravo, tehnički gledano, odgovorni iz vazduhoplovih institucija sijeku radarske elektromagnetne talase. Zbog toga će nas strukovna javnost ali i ostali ismijavati decenijama i stoljećima jer je takva glupost do sada neviđena u svijetu. Sve to, na žalost, ne smeta najviše rangirane političare da podržavaju nestručne rukovodeće dužnosnike u vazduhoplovnim institucijama od kojih su pojedini i preko deset godina na najodgovornijim dužnostima. Mnogo gore je što zbog neskrivene korupcije, donose na misteriozan način niz neustavnih i nezakoniti odluka što daje snažan podstrek organizovanom kriminalu. Kada dođe vrijeme i budu procesuirani nosioci organizovanog kriminala u oblasti vazdušnog saobraćaja ukupni stepen korupcije u cijeloj Bosni i Hercegovini opašće i do sedamdeset posto.

Treba znati da u sastavu Oružani snaga Bosne i Hecegovine imamo bataljon za osmatranje i javljanje koji ima ustavnu funkciju kontrole i zaštite našeg vazdušnog prostora. Ta jedinica je potpuno umrtvljena i ne obavlja nikakvu funkciju. Zbog toga je narušena borbena gotovost Oružanih snaga BiH i u mnogome umanjena odbrambena sposobnost države. Sve se to prikriva od javnosti uz snažno djelovanje organizovanog kriminala u najvišim političkim sferama Bosne i Hercegovine.

Međunarodni faktor nije dovoljno pomagao da se spriječi ovako jadno stanje u ovoj oblasti. Ne postoje države niti neke međunarodne institucije kojima je interes da Bosna i Hercegovina nema sopstvenu kontrolu vazdušnog prostora i samim tim da ima suverenitet i teritorijalni integritet nad cjelokupnim državnim prostorom. Postoje samo pojedinci koji zbog ličnog interesa i pod uticajem korupcije i organizovanog kriminala djeluju kako bi se održalo nezakonje i sve navedene deformacije u oblasti vazdušnog saobraćaja. Radi se o takozvanoj izvoznoj korupciji gdje pojedini strani državljani koristeći autoritet evropskih i drugih institucija, podložni pohlepi, djeluju u funkciji podržavanja neznanja i nestručnosti i prikrivanju kriminala bosanskohercegovačkih dužnosnika. Želi se popularizirati teza o glupom bosancu i hercegovcu jer da je čak cjelokupno stanovništvo retardirano do sada bi, za ovih dvadesetak godina, riješili problem sopstvene kontrole vlastitog vazdušnog prostora.

Običan čovjek nema puno mogućnosti da se bori protiv ovakvog stanja u izrazito koruptivnom sistemu vlasti. Osnovni način ukazivanja na sve ove deformacije omogućio je Zakon o slobodnom pristupu informacijama u BiH. Zahvaljujući pogodnostima ovog Zakona dobio sam mnoge podatke i informacije koje sam proslijedio kako domaćim tako i stranim Tužilaštvima.

Mnogobrojna dokumenta, informacije, dopise i obraćanja domaćim i stranim institucijama prikazujem na sajtu digitalno. Nisu striktno hronološki poredani a neki će biti prezentirani u samostalnom fajlu a neki povezani i kompletirani u folderima. Nisu data nikakva dodatna i posebna objašnjenja, sve se prikazuje izvorno. Zbog toga neće biti moguće davati komentare niti voditi polemike u vezi prezentiranih dokumenata iako je data mogućnost kontaktiranja sa sajtom.

Na kraju želim istaći da je zaista teško, sve ove godine, individualno djelovati u želji da imamo suverenitet nad BH nebom kao i sve druge države svijeta. Najmanje sam imao podršku političara na šta sam ustvari i posebno ponosan. Nisu mi pomagali ni kolege koji imaju stručno obrazovanje i mogli su utjecati da se sve ovo nezakonje spriječi. Neki su bili primorani da se posvete vlastitoj egzistenciji a neki su podanički podredili svoje znanje vladajućim strukturama koji prodaju suverenitet i teritorijalni integritet države. Međutim imao sam sreće da me podrže oni od kojih se najmanje moglo očekivati. Zbog egzistencijalnih razloga morao sam raditi deminerske poslove. Upravo demineri bez obzira odakle su i kojeg su obrazovanja i nacije davali su mi najveću svakojaku podršku. Zahvaljući nekima od njih omogućeno mi je da otvorim i registrujem ovaj sajt. Nevjerovatno je kako ova struktura ljudi koja, kada uopšte radi, ima najmanje plate u državi ali posjeduje snažan osjećaj za državotvornost i potrebu da se poštuje Ustav i svaka druga državna regulativa. Uveliko bolje razumiju šta je država od mnogih visoko obrazovanih lažnih ili pravih doktora nauka, profesora i intelektualaca. O političarima i državnim dužnosnicima da ne govorimo. Mora se istaći i podrška mnogobrojnih znanih i neznanih ljudi koji me u slučajnim i svim drugim različitim kontaktima srdačno i iskreno podržavaju i ohrabruju.

Upravo sve to daje snažan podstrek i ogromnu volju da se uz korištenje znanja stručnosti i iskustva nastavi sa upornom borbom za suverenitet našeg bh neba i dokaže kao smo i mi u Bosni i Hercegovini potpuno normalni i jednako pametni ljudi.

KRATKA BIOGRAFIJA

Rođen sam 1950. godine a osnovnu i srednju školu završavam u Sarajevu. Vazduhoplovnu vojno tehničku akademiju završavam 1974. godine i obavljam poslove kontrole i zaštite vazdušnog prostora, uglavnom, na sjeverozapadu bivše države. Višu vazduhoplovnu komandno štabnu akademiju završavam 1990. godine u Beogradu. Početkom ratnih dejstava u BiH priključujem se Armiji BiH u sastavu jedinica sarajevskog ratišta. Demobilišem se odmah posle potpisivanja dejtonskog sporazuma i pokušavam raditi poslove kontrole vazdušnog prostora zašta sam i školovan. Nažalost, u tome me sprječavaju iste strukture koje onemogućavaju kontrolu bh neba prodavajući suverenitet i teritorijalni integritet države. Interesantno je da se te strukture predstavljaju kao veliki patrioti i ljubitelji Bosne i Hercegovine. Znanje i stručnost je nešto što najviše smeta političkoj stvarnosti i to je osnovni razlog ovakvo žalosnog i kriminalnog stanja u cjelokupnom vazduhoplovstvu Bosne i Hercegovine.

Član III Ustava BiH

Čikaška konvencija tačka 1 i 2

Podjela kontrole BH neba- skica